Missen jullie me al? - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu Missen jullie me al? - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu

Missen jullie me al?

Blijf op de hoogte en volg Margot

20 September 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Ik zie mijn wallen met de dag groeien en dat is stiekem ook de reden dat ik nu op maandagavond om 10 uur in bed lig (AT avond- miss you men!). Deze week was namelijk dé week. Studeren in het buitenland betekend ook echt studeren in het buitenland. Op maandag bedenken dat je toch nog die weekly summary moet schrijven voor dinsdag en ook nog kritische vragen moet bedenken voor woensdag. Het viel even zwaar.

Maar aangezien die wallen toch echt een keer moeten verdwijnen, deze keer maar een verhaaltje in de vorm van mijn weekverslag- spannund!
Nu is de tijd naast studeren altijd mijn favo tijd geweest, dus ook nu maak ik goed gebruik van de vrije uurtjes. Aangezien ik altijd op woensdag-, vrijdagmiddag en maandag vrij ben, ga ik ervan uit dat mijn doel om de lonely planet uit te krijgen best wel een kans van slagen heeft. Op woensdag dus naar Seonjeongneung park geweest waar de graven van de Joseon koningen en koninginnen liggen. Kind of weird aangezien de graven rond 1500 gebouwd zijn en nu worden omgeven door de ‘zuid-as’ van Seoul (ofcourse my horse- er zijn fotos!)

Natuurlijk happy lucky us- er wonen heel veel SNU studenten in de buurt van SNU station in een gebouw met een goed dakterras. Ideaal voor biertjes en soju gevolgd door karaoke avonden.
Helaas dikke huilen voor mij, want donderdagochtend leek mijn allergie voorbij maar ging ik toch maar voor de zekerheid nog naar de SNU health clinic op campus. Pluspunt was inderdaad dat de dokter –eindelijk- engels sprak en precies wist wat ik had, minpunt was dat hij daardoor met een stalen gezicht pillen voor de komende 3 weken voorschreef. Kort maar duidelijk- kuur van de eerste dokter afmaken(tot gister) en sinds vandaag overgestapt op de volgende set(nog maar 3 per dag)! Dik wapperend met mijn blonde haartjes nog gevraagd wat ik wel en niet mocht hebben, maar blijkbaar schrok de neusring toch af en mag ik tot komende zondag nog geen alcohol(dat zijn DRIE! DRIE! weken).
Alcoholist die ik ben.

Nu hebben ze gelukkig niet onwijhijs veel activiteiten die bier drinken met zich meebrengen(ahum) en ik moet gewoon toegeven dat ik mijn stem beter laat rollen met een paar biertjes achter de kiezen. Gelukkig nog altijd moeders kindje en blijf ik rustig aan de sinaasappelsap tijdens de op donderdagavond office pub waarbij we met alle SNU buddies bier drinken. Rietje erbij?

Vrijdag alweer, en na een paar uurtjes op de uni op naar de Han River waar we dik dutchy style een tandem huren en een uurtje gaan fietsen. Blond en een fiets maakt menig koreaan gelukkig en na een uurtje zitten we dan ook met gefrituurde kip en bier (watertjuh) aan de oever te genieten. Vuurwerk komt bij het pakket – je belt naar een bezorgservice wat je wilt eten en zegt waar je zit waarna ze het komen brengen: i-de-aal.
Zaterdag ging iedereen van SNU buddy raften en paintballen maar aangezien je je hiervoor moest opgeven toen ik nog een opgezwollen kreeftje was heb ik dit moeten skippen. Gelukkig wilde mijn koreaanse buddy kindje uit NL mij Insadong laten zien en daarbij sloten nog andere studiegenootjes van mij aan. We zijn geëindigd met het aantrekken van traditionele koreaanse kleding in een fotohokje waarna we de fotos konden bewerken en uitgedrukt als stickers meekregen(check die foto). Typisch koreaans en duizenden stelletjes komen hier speciaal naar toe om hun liefde vast te leggen.

En dan blijft zondag over. Pannenkoeken als ontbijt omdat we met alle dutchies voor de International day (again- SNU buddy- ze zijn actief niet te doen) een proefronde moeten houden. Volgepropt onderweg naar lunch met studenten van SKKU in Iteawon waarna we een rooftop party hadden. Dik genieten in het zonnetje van peperduur cranberry sap.

Scherp als jullie allemaal zijn- en maandag dan? Of je het geloofd of niet- ik heb zowaar twee opdrachten gedaan zittend in een fijn cafeetje. Uitstapje naar Hongdae later- nieuwe piercing + palmbomen shirt(ja het is nog steeds zomer en warm hier)- kwam het plan met vroeg naar bed gaan. Mislukt as usual- maar hopelijk wél met goede update voor jullie (al moet ik stiekem meer praten over wat koreanen zoal doen, of niet?)

Kijk nog even de leuke kiekjes,
dikke zoenies van mij

ps. Up-to-date blijven? Ik kan je in de mailingslijst zetten zodat je een melding krijgt wanneer ik een verhaaltje post!

  • 22 September 2014 - 16:50

    Renee:

    Lieve Mar,

    Ten eerste, wish I was there natuurlijk. Miss you a billion million.
    Dan: jij schrijft zoooooo leuk! Moet je vaker - dan wel niet iets mee gaan? - doen! (:
    Klinkt allemaal super spannen en leuk. Heel veel plezier!

    KISSIES! X

  • 22 September 2014 - 23:30

    Mim Kemps:

    en of we je missen!!! vorige week zondag de verjaardag van lynn gevierd zonder jou!! maar het doet me goed dat je je tijd daar 100% gebruikt!! ik denk dat je het gevoel hebt al maaaaaanden weg te zijn, of niet margot?
    veel liefs, mim en paul

  • 25 September 2014 - 06:06

    Wil Kemps:

    Hallo Margot...heerlijk om je reisverslag te lezen. Je neemt ons mee in je avonturen en we krijgen een
    goed beeld van wat je zoal tegenkomt.Je foto's helpen daarbij ook heel goed!...Kiekje van je kamer,
    foto's van je medestudenten,van de Han River,het Seonjeongneung park,jullie op de tandum en in
    Koreaanse kleding ,de lekkere snacks.En ik zie wel voor me hoe je op een rooftop dakterras meedoet
    aan Karaoke.Maar neem je op tijd ook wat rust in je vrije uurtjes Margot? Succes met alles en hopelijk
    vindt je weer eens tijd om te schrijven.Ook groetjes en kus van Oma . Bye,bye (t)Wil

  • 04 Oktober 2014 - 01:05

    Mim Kemps:

    margot, waar blijft het volgende verslag ;-) ? vast te druk met vele andere leuke dingen of toch de studie?x mim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Margot

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Plakboek vanuit Seoul!

Landen bezocht: