Filmrolletje vol? - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu Filmrolletje vol? - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu

Filmrolletje vol?

Blijf op de hoogte en volg Margot

14 Oktober 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Met een schuin oog op de filmrol van mijn telefoon zit ik helemaal klaar voor een nieuwe update. Het is alweer een maand(?!) geleden dat ik voor het laatst iets schreef en ik heb natuurlijk niet stil gezeten in die tijd.

Omdat we natuurlijk heerlijk creatief moeten blijven, doen we deze keer niet een weekverslag maar een fotoverslag(I know, creatieveling die ik ben). 하나, 둘, 가자! (=1,2,go!)

Lucky you, eerste foto is gelijk de smakelijkste van allemaal. We zijn met onze buddies naar Gwangjang Market gegaan en hebben typische Koreaanse dingen geproefd. Letterlijk geproefd want meer dan een paar happen van gekookte varkensvoeten, darmen, lever en rauw vlees kregen we er niet in (de gefrituurde pannenkoeken aan de andere kant..)
Daarna op naar de Seoul Tower voor een uitzicht over Seoul. Heel zoetsappig een kaartje vol hartjes vanuit de toren(hoe awesome) naar Nederland verstuurd. Goed moment: hier in Korea draait alles om liefde, koppels en selfies. Niet alleen de Seoul Tower maar heel veel 'toeristische' punten zijn totaal gericht aan stelletjes die elkaar de liefde bewijzen bij het ophangen van hartjes met teksten, slotjes of zelfs telefoonhoesjes en het maken van miljoenen selfies. Het hebben van een 'vriendinnetje/vriendje' is meer een heb-ding dan dat het echt om de liefde gaat. Dikke plakkers op straat, maar tongen(sorry mam) in het openbaar is een no-go.

Zaterdag 27 september besloten we sporty spice de berg naast onze universiteit te gaan beklimmen. In 4 uur waren we op en neer en hadden we genoten van het mooie uitzicht mét Koreaanse vlag. Natuurlijk afsluiten met hamburgers want na sporten hoort nou eenmaal eten(toch?).
Savonds naar (de beste?) club in Seoul geweest die zowaar een zwembad én douche binnen had. HOE HANDIG.

Ik heb sinds 16 september ook elke dinsdagavond 2 uur Koreaanse les. Een uur het alphabet leren en daarna in kleine groepjes verder oefenen. Ik hoor het verschil tussen de drie mogelijkheden om 'oe' uit te spreken nog niet helemaal, maar hè wie weet spreek ik straks vloeiend Koreaans.

Op donderdag 2 Oktober was het International Day, georganiseerd door(3x raden) SNU buddy en dus stond elke land met zijn eigen kraampje te pronken. De dutchies waren goed van de partij, en zelf traditionele kleding was aanwezig(lekkerdier hoor Char en Ellen).

Savonds was het dan eindelijk tijd voor de volgende vakantie: 5 dagen naar Busan, een stad in het zuiden van Korea. We vertrokken om 8 uur en waren rond 2 uur snachts in ons 'hotel' in Busan. Nu zeg ik wel hotel, maar stiekem zaten we in een so called Love Hotel. Klinkt spannend toch? Dit is iets wat veel Koreanen doen en je ziet ze dus ook in alle steden. Ze boeken een kamer voor een nacht en hebben daarbij allemaal luxe 'attributen' waarna ze de volgende dag weer lekker naar huis gaan. Je kan natuurlijk wel raden wat er in de tussenliggende uren gebeurd..
Hoe wij daar dan komen? Goed planners als we zijn hadden we natuurlijk pas 2 dagen van te voren ons hotel geboekt en was dit de enige waar nog kamers over waren. #YOLO. Pluspunt: doordat we de eerste avond zo laat aankwamen hadden we v-vip rooms en dus een eigen karaoke kamer én balkon met bad voor 10 man. Niets te klagen en goede bad-feestjes voor de komende dagen!

Foto's zeggen meer dan duizend woorden over Busan. Highlights waren de twee tempels, de hike met Koreaanse muur, een wannabe Las Vegas fonteinshow, de vis markt, Busan Tower, het strand en de geweldige wafel (JA voor mij is dit een hoogte punt).
Aka- kijken, kijken, niet echt meemaken(mwhaha)

Maandagavond terug in Seoul gelijk met backpack en al door naar het verjaardagsfeestje van Felix en stiekem ook mijn feestje om 12 uur(DAG tienerjaren). Taart en feesthoed later was het tijd voor mijn heerlijke verjaardagsdrankje! In Korea is het de traditie dat degene die jarig is een drankje krijg waar alles(maar dan ook álles-zelfs kip/friet/verzin het) in mag worden gegooid door iedereen. Lucky me kreeg ik maar iets van 10 shotjes + een halve liter slagroom door elkaar. Ge-nie-ten.
Dinsdagochtend was iets minder genieten, maar toch vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd voor ronde nummer 2! En ook dat ging onwijs veel te soepel..

Verder begon iedereen deze week toch stiekem een beetje met studeren aangezien sommige deze week al tentamens hebben(shotgun ik niet). Vrijdagavond mezelf beloofd geen sterk meer te drinken voor een week wat uitkwam op een avondje bier met om 6 uur 's ochtends een eetpartijtje bij Taco Bell. KAAS!

Zondag voor het eerst naar een Koreaanse Baseball wedstrijd geweest, en afgezien van het feit dat er 3 uur lang mannetjes aan het rondrennen zijn is vooral het eet en drink gedeelte een hele happening. Iedereen kan gewoon alles zelf meenemen en zo zitten we dan al na een uurtje aan de gefrituurde kip en weet ik het wat. Biertjes erbij en Mickey Mouse oren op(enige in het hele stadion) genieten in het zonnetje met als afsluiter een goede Koreaanse BBQ.

Nooit alleen terugkijken, dus hierbij ook mijn enorme planning voor komende tijd(YEHES!)
- Woensdag(morgen?) ga ik naar het Seoul Arts Center om Lucas&Arthur Lussen piano te horen spelen. Aangezien ze goede connecties hebben met mijn familie, moet ik ze stiekem wel tenminste één keer hebben gezien en waarom dan niet in Korea?!
- Van 2 nov-10 nov komen Mama+R voor een weekje naar Seoul en kan ik de perfecte reisleider spelen(tripje naar de DMZ?)
- Van 12 nov-17 nov ga ik naar TOKYO! Wah! Kan iemand het geld even van mijn rug komen plukken?
- De reis voor ná het semester wordt al gepland maar stiekem willen we overal heen dus moeilijk, moeilijk.

Heel veel zoenies, lik over je wang(Andie- miss you men), tot snel!
Margot




  • 14 Oktober 2014 - 09:21

    Mim:

    lieve margot, aha ik ben de eerste met een reactie, althans via dit kanaal. wat een verhalen....heerlijk. je geniet met volle teugen lees ik wel. kom je nog wel aan slapen toe? veel succes met de Koreaanse lessen en doe heel veel groeten aan arthur en lucas van ons.
    je zal wel enorm genieten van hun concert. pas goed op jezelf!! x mim en paul
    ps. volgens mij staan de foto's wat door elkaar????

  • 14 Oktober 2014 - 10:37

    Renee:

    Lieve lieve lieve Mar!
    Super leuk om weer te lezen. Zo veel avontuur & nieuwe dingen. Zo jaloers!
    Ik kan niet wachten om met mama jou te komen opzoeken en alles ook mee te maken.

    Duizenden kissies en veel plezier met alle dingen op de agenda!
    XXXXXXXX

  • 15 Oktober 2014 - 08:35

    Andie:

    Miss you too! Maar t klinkt geweldig, jaloerse lik over je wang vanuit de trein naar werk ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Margot

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1094
Totaal aantal bezoekers 7486

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Plakboek vanuit Seoul!

Landen bezocht: