Snelle jelle update - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu Snelle jelle update - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu

Snelle jelle update

Blijf op de hoogte en volg Margot

20 November 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Ja! Ik leef nog! Na een maand radiostilte is het weer tijd voor een blogpost! Weer veel gebeurd, gezien en beleefd, maar ook de maand waarin de meeste dingen ‘gewoon’ zijn geworden en Seoul als thuis maakt. Moet ook bijna wel, want op dit moment zijn er nog maar 3 weken over tot het einde van het semester (stiekeme yehes?).

Beginnend waar ik eindigde: op 15 oktober een pianoconcert van Lucas en Arthur Jussen hier in Seoul! Onwijs awesome om te zien, mooi gespeeld en een enorme rij Koreanen die een handtekening wilden na afloop. Als je het doet, moet je het ook goed doen: dus ook ik CD gekocht en in de rij. Eerste reactie van de jongens was dan ook: hèhè iemand die ook Nederlands spreekt (score!). Kennisgemaakt met mama en papa Jussen, maar de jongens waren helaas te druk voor een uitgebreide fotosessie :(

Deze week was ook mijn culturele week waarin ik het War Memorial museum en het Olympisch park heb gezien. Beide indrukwekkend en het zeker waard om nog een keer naar terug te gaan (aka- stiekem al gedaan). Donderdag en vrijdag heerlijk het feestbeest uitgehangen om daarna op zondag een café-dag (oké, ook piercing-dag) te houden in Hongdae.

De woensdag erop, 22 Oktober, ben ik verhuisd van de dorms naar een echte goshiwon. Jaja, ik heb nu toch echt mijn eigen 4m2 hok(incl. mijn eigen badkamer!). Gelijk maar naar een tweedehandse boekwinkel gerend voor een prentenboek zodat ik nu elke ochtend wakker wordt met prachtige Koreaanse filosofische uitspraken op de muur.
Beter kan niet als je het mij vraagt.

Vrijdag met Charlotte en Yvonne naar Cheonggyecheon stream geweest. Dit is een kleine rivier door Seoul heen. Onderweg in de metro nog een stiekeme fotoshoot gedaan met een echte koreaanse soldaat (kiek em shinen). Weekend betekend weer heerlijke feestjes, een bezoekje aan Gangnam(hop, hop, gangnam style) en het coolste restaurant ever in Hongdae. Mies Container is gebouwd in allemaal containers(duh?!) en heeft een heerlijke materialistische ingerichting. Dikke kwijl want ze hadden ook nog eens een soort van kaasschotel waardoor je intens gelukkig naar buiten loopt. Super hipster-style wel, maar daar is nog nooit iemand van dood gegaan.

De week erna was het tijd voor de midterms, maar op vrijdag na college ging iedereen massaal de stad in voor Halloween! Hallo geen tijd voor een outfit, dus geëindigd als pop (sinds wanneer gaat iedereen als pop?).
De rest van het weekend besteed aan brak zijn en dingen regelen voor Mama en R die vanaf maandag zouden komen! WAH!
Maandag om 7 uur in de trein naar het vliegveld stiekeme zweethandjes en dat werd niet beter toen ik nog een uur moest wachten voor de gate, maar eindelijk waren ze er! ME SO HAPPY. Stiekem toch leuk om door het vliegveld RRRRRRRRRRRRRR te schreeuwen en dikke zoenies aan je mama te kunnen geven(#yolo).

Ik had het meest coole hotel voor ze geboekt en besloten dat ik maar de hele week heerlijk ging genieten van hun regendouche. Yes please. Natuurlijk hebben we de beste toeristen ever gespeeld, maar foto’s volgen via Facebook aangezien R haar fancy camera mee had genomen.
Wel dik hoogtepunt was de DMZ/JSA waar we heen zijn geweest. Dikke bizar en onwijs interessant waarbij we de hele dag(met heerlijk weer!) door een US Soldier werden rondgereden en begeleid én zelfs met onze voeten in Noord-Korea hebben gestaan(oke, de rest van ons lichaam ook).

Ook was het de week waarna ik nooit meer mijn handen was, aangezien ik toch echt Koning Willem Alexander én Koningin Maxima een hand heb gegeven. En dan was het misschien maar een klein ‘handje’, er zijn niet veel mensen die dat hebben gedaan(10000x score!). Lekker puh.

Maandag was het helaas weer 1,5 uur in de trein naar het vliegveld, maar toch voelde het als een ander afscheid aangezien het de hele week voelde of we een goede stedentrip aan het doen waren (heh?college?). Kleine zwaai later in mijn eentje terug naar Seoul, maar gelukkig had ik wél een chocoladereep, hagelslag en kruitnootjes klaarliggen.

Dinsdag nog snel een dagje college, omdat we woensdag al met een hele groep naar Tokio, Japan vlogen! Pluk dat geld maar van mijn rug zou ik zeggen. Het hele verhaal over Tokio (mindfuck for real) komt later, aangezien ik eerst alle foto’s nog moet verzamelen (oke, en het verhaal bedenken..).

Voor nu hele dikke zoen, en nog stiekem naar R en Mam: vond het echt super lief dat jullie helemaal naar Seoul zijn gekomen <3 <3 <3.

ps. Had ik al verteld dat de reis voor ná het semester ook al bijna helemaal vast staat? 2 weken Filipijnen, 3 weken Thailand en daarna nog 2 weken naar bestemming onbekend! ZIN IN!



  • 24 November 2014 - 08:04

    Anne:

    Om jaloers van te worden zo op de maandag ochtend 8u in de trein naar werk ^^ geniet ook wat extra voor mij daar, t klinkt te gek!!

  • 25 November 2014 - 22:11

    Mim:

    nou nou margot dit is wel de reis en het verblijf van je leven denk ik zo, in ieder geval tot nu toe.
    wat maak je veel mee, geweldig. én dan ook nog eens onze koning en koningin ontmoeten én de familie jussen met alles er om heen en dat alles in seoul, zijn toch ook wel hoogtepunten. en intussen alweer in tokio geweest. wat anne zegt, om jaloers op te zijn. geniet ze, hoef ik niet te zeggen, doe je volop. moet ook!! en een super reis nog in het vooruit zicht. het kan niet op margot. wij genieten met jou mee.
    x mim en paul


  • 08 December 2014 - 22:24

    Mariette:

    Ha Margot,
    Leuk om weer over/van jou te lezen!!
    Wow!
    Wat een belevenissen allemaal.
    groetjes, uit koud Nederland...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Margot

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7485

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Plakboek vanuit Seoul!

Landen bezocht: