Sneak peek Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu Sneak peek Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Margot Kemps - WaarBenJij.nu

Sneak peek Seoul

Blijf op de hoogte en volg Margot

05 September 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes,

Daar is die dan! Stiekem toch maar aangemeld voor een reisblog en dan moet ik er ook maar bij zeggen dat ik deze eerste week moeite had met het vinden van tijd om iedereen op de hoogte te houden. Tada: waarbenjij is ideaal! Het plan is kleine maar fijne updates zodat jullie allemaal op de hoogte blijven van mijn spannende avontuur en dat we fijn samen kunnen dromen over die ene tempel tijdens het skypen.
Let's get this party started!

Eerste week Seoul: Indrukwekkend. Raar. Groot. Én geweldig!
Ik schrijf dit verhaaltje liggend op mijn bed met handbereik naar het bed naast me: een koreaanse student die hier al 2 jaar woont. Ze heeft haar hele inboedel meegesleept en is dan ook elke ochtend bezig haar hele 'kant' van de kamer overhoop te halen + het smeren van honderd crèmepjes op haar slechte huid. Heerlijk ochtendritueel waar ik bijna aan begin te wennen.
Gelukkig heb ik Yvonne nog: mijn duitse roomie in de kamer tegenover me, die ook de dagen van haar leven beleeft met haar koreaan binnen handbereik.

Afgelopen week stond vooral in het teken van uitzoeken wie, wat en waar. Wie worden mijn nieuwe best friends? Hoe ga ik ooit dat enorme to do lijstje afkrijgen en waar kan ik mijn geweldige toeristische skills tonen?
Dat laatste is al aardig goed gelukt en ik moet bekennen dat mijn benen het iets minder leuk vonden, maar het resultaat geeft wel dat een groot deel van Seoul al verkend is! Shotgun lonely planet as new best friend!

Of ik oprecht hier iets ging leren was nog maar de vraag toen ik het vliegtuig in stapte maar ondertussen sta ik toch echt ingeschreven voor vijf heerlijke economische/business administration vakken die nog interessant lijken ook(en ja, dit meen ik). Goed pluspunt hier is wel dat ik elke maandag vrij ben en woensdags en vrijdags alleen sochtends college heb. Zweren dat ik die lonely planet straks uit mijn hoofd weet?

Natuurlijk geen feest zonder feestje(huh?)- dikke clubs en DJs zijn hier niet uitgezonderd dus na een paar flesjes soju en bier is dit dik genieten. Ook heb ik met de fellow dutchies al een tripje geboekt(ja ik weet het, ik ben er pas een week), dus gaan we van zondag tot donderdag naar het eiland Jeju. Dit ligt net onder zuid-korea dus we nemen gewoon het vliegtuig. 5 dagen cultuur snuiven en aan het strand liggen klinkt als de ideale break na al ons harde werk de afgelopen week. #yolo.

Voordat mijn kleine maar fijne berichtje alweer te lang wordt moet ik het natuurlijk nog even hebben over de hoogte puntjes van Seoul. Meine güte, als ik niet snel een fitnessabonnement neem weet ik het ook niet meer. Ze frituren hier letterlijk alles. Streetfood bestaat uit kleine stalletjes die van alles door beslag halen en frituren. Je gaat zitten op je krukje, krijgt chopsticks, sojasaus en een soort van zoutwater als drankje plus je plastic boordje met de in stukjes geknipte(ze knippen hier alles in plaats van snijden) rare hapjes. Ge-wel-dig goedkoop en dikke jammie! Eten is hier een grote happening en daarbij eten koreanen de hele dag door. Snachts om 4 uur is alles nog open en hebben ze gewoon nog uitgebreide diners.

Verder doen ze hier alles met de subway dus de droom om gesandwiched te worden door twee koreanen is eindelijk uitgekomen.
Dat Seoul bekend staat als wereldstad kan ik me voorstellen, maar het feit dat vrijwel geen enkele koreaan Engels spreekt valt wel tegen. De weg vragen gaat hier dan ook anders, ze gaan mensen bellen en zoeken alles op op hun telefoon(ze zitten continu op dat ding) om je er vervolgens persoonlijk heen te brengen. Wat een service!

Hoewel ik waarschijnlijk de helft van wat ik wilde vertellen ben vergeten en ik nog wel even door kan gaan met bijzondere verhaaltjes, denk dat foto's meer zeggen dan duizend woorden- vergeet die niet even te neuzen.

Heel veel liefde en dikke zoenies van mij.
안녕히 (bye!)



  • 05 September 2014 - 16:53

    Renee:

    haha, zo zo zo leuk Marrie! Vooral die sandwich: JALOERS!
    Miss you a billion million! En ik kijk uit naar nog honderden van dit soort leuke berichtjes!
    <3

  • 07 September 2014 - 21:58

    Anne:

    Haha maggie, dit klinkt awesome! #yolo for sure, geniet!

  • 07 September 2014 - 22:26

    Mim Kemps:

    lieve margot, heerlijk je enthousiaste verhalen te lezen en mooie foto's te bekijken om zo een indruk te krijgen wat je allemaal beleeft. tot je volgende beleving! geniet van Jeju. x

  • 08 September 2014 - 07:46

    Fleur:

    gootjeeee! wat een leuke verhalen allemaal, nu al chillen op het strand goed geregeld hoor! laat me snel weten wanneer je kan skypen xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Margot

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7508

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Plakboek vanuit Seoul!

Landen bezocht: